Seniorijäsen

Seniorijäsenyys

Tästä löydät tietoa, mitä sinun tulee tehdä kun jäät eläkkeelle ja millaiset jäsen edut sinulla säilyy eläkkeelle jäännistä huolimatta. Tehyläinen voi eläkkeelle jäädessään jatkaa ns. seniorijäsenenä. Tehyn seniorijäseneksi voi päästä vain ammattiosaston jäsenyyden jatkoksi.

Senioriksi siirtyvä jäsen

• eroaa ammattiosastosta (ilmoittaa jäävänsä eläkkeelle ja haluavansa jatkaa seniorijäsenenä)
  • ilmoittaa eroamisesta kirjallisesti jäsenrekisteriin jasenrekisteri@tehy.fi
  • ilmoittaa samalla, haluaako säilyttää edelleen oman ammatillisen jäsenjärjestönsä (esim. Suomen Bioanalyytikkoliitto) jäsenyyden kunkin liiton sääntöjen mukaisesti
  • maksaa 30€ vuodessa palvelumaksua (viitetilisiirtolomake postitetaan kotiin syksyllä). Jäsenmaksu aletaan maksamaan eläkkeelle jäännistä seuraavana vuotena. Siis vuonna 2014 tai sitä ennen eläköityneet maksavat jäsenmaksun loppuvuodesta 2015 ja vuonna 2015 eläkkeelle jäävät vuodesta 2016 alkaen.

Seniorin jäsenedut

• Tehyn jäsenilleen ottama ammatillinen oikeusturva- ja vastuuvakuutus on voimassa tilapäisessä työ- tai virkasuhteessa
  • kaikki jäsenen itse ottamat vakuutukset pysyvät voimassa vakuutusehtojen mukaan eläkkeellä ollessakin
  • Tehy-lehti lähetetään seniorijäsenille sekä Tehy-kalenteri tilatessasi sen itse vuosittain.
  • seniori saa alennusta Tehyn lomakohteissa
  • Hoitoportaalin käyttöoikeus
  • Tehyn jäsenkortti, jäsenetujen käyttämistä varten